Podeželska oz. ruralna območja pogosto predstavljajo velik izziv za organizacijo javnega potniškega prometa, ki bi zadovoljeval mobilnostnim potrebam in bil hkrati ekonomsko smiseln. Frekvence so zato pogosto nizke, potnikov pa le peščica. Prebivalci so tako prisiljeni, da se preselijo ali pa si kupijo avto. Pogosto obe opciji pomenita velik finančni zalogaj in marsikateri družini ali posamezniku znižata nivo življenja.

A kot je velel slogan letošnjega Evropskega tedna mobilnosti, mora biti “Mobilnost za vse!”. Zato smo v Društvu potnikov na pobudo Občine Škocjan, v sodelovanju z občinami Sevnica, Šentjernej in Šmarješke Toplice ter RCM JV Slovenije in RCM Posavje, od septembra iskali rešitve za povečanja nivoja storitve javnega potniškega prometa na območju prej omenjenih občin. 

Pregledali smo linije in opazili, da so frekvence linij v smer Novega mesta, pa tudi Mokronoga in Brežic zelo pohvalne, zato smo se odločili da se prioritetno posvetimo relaciji Sevnica – Škocjan – Šentjernej. Analiza stanja na tej relaciji je namreč razkrila naslednje pomanjkljivosti:

  • nepovezanost linij,
  • delno neusklajenost voznih redov s prihodi in odhodi vlakov v Sevnici, hitro linijo med Brežicami in Ljubljano v Dobruški vasi in avtobusno linijo v smeri Krškega v Dobravi pri Škocjanu,
  • manjkajočo povezavo med Škocjanom oz. Dobruško vasjo in Šentjernejem ter
  • neustrezno ponudbo JPP ob vikendih ter v večernih urah.

Kot rešitev smo nato predlagali optimizacijo izvajanja linij ter podaljšanje linije Sevnica-Bučka do Šentjerneja, pripravili okvirni vozni red ter okvirno (idealno) izravnavo kilometrov. Seveda v pobudi nismo upoštevali obratovalnih zmožnosti prevoznika, ampak smo se posvetili uporabniškem vidiku, torej načrtovali s potnikom v središču.

Avtor besedila: Matija Vene, Društvo potnikov