Odziv na predlog sprememb uredbe o načinu izvajanja gospodarske javne službe javni linijski prevoz potnikov v notranjem cestnem prometu

V Koaliciji za trajnostno prometno politiko smo se odzvali na predlog Uredbe o spremembah in dopolnitvah Uredbe o načinu izvajanja gospodarske javne službe javni linijski prevoz potnikov v notranjem cestnem prometu, o koncesiji te javne službe in o ureditvi sistema enotne vozovnice, ki je bila v medresorskem usklajevanju v začetku junija.

Opozorili smo na problematiko vozovnice Slovenija, saj vanjo v juniju 2025 še vedno niso bili integrirani mestni avtobusi in posledično dikcija, da naj bi omogočala “multimodalno in multioperatersko uporabo” in “neomejeno število voženj na celotnem območju Republike Slovenije“, ne drži. Integracija je za doseganje atraktivnega JPP izjemnega pomena, saj ravno mestni potniški promet predstavlja uveljavljen način premagovanja t.i. prvega in zadnjega kilometra v urbanih območjih.

Tudi način prodaje IJPP vozovnic ne omogoča enakopravnosti vsem potencialnim potnikom, zato smo predlagali uvedbo možnosti nakupa enkratnih vozovnic v predprodaji tudi brez IJPP kartice (kartomati, splet, na potniških blagajnah v kolikor na zalogi nimajo IJPP čip kartic). Enako smo predlagali tudi za vikend IJPP vozovnice, katerih nakup je prav tako mogoč le z IJPP kartico. 

Po vzoru tujih praks smo predlagali tudi sistem tap-in-tap out, kjer potnik svojo vozovnico validira tako ob vstopu kot tudi ob izstopu z avtobusa oz. drugega sredstva JPP, kar je ključnega pomena za dobro načrtovanje in izvajanje storitve JPP

Celoten odziv je dostopen v spodnjem PDF dokumentu.