Predlogi KTPP za naslavljanje energetske krize na področju prometa.
Energetska draginja je priložnost, da Slovenija pospeši razvoj in vlaganja v prometni sistem, ki temelji na trajnostnih oblikah premikanja (hoji, kolesarjenju in JPP) ter znižuje mobilnostno revščino. Reševanje energetske krize naj bo sočasno reševanje podnebne krize. V Koaliciji za trajnostno prometno politiko (KTPP) smo zato pripravili niz kratkoročni in daljnoročnih ukrepov, za katere menimo, da so ključni za uspešno naslavljanje tako energetske kot podnebne krize.
Izpostavljamo 5 ključnih ukrepov, ki so administrativno ter finančno manj zahtevni, in sicer:
- Vsesplošna pocenitev tarifnih vozovnic v celostnem sistemu JPP (v Nemčiji so kot odziv na energetsko krizo uvedli tarifno vozovnico za celoten JPP v vrednosti 9 €/mesec).
- Takojšna povečanje frekvence voženj na železniških progah, kjer je to možno že danes (npr. DRI je s strokovnjaki pripravil predlog urnika za Kamniško progo, ki kaže da je možno izvajati 30-min interval cel dan, ne zgolj 60-min kot je to sedaj. Z novimi vlaki je na voljo več kapacitete, torej naj se vlaki podaljšajo in tako zagotovijo večje kapacitete znotraj obstoječega voznega reda. Upokojitev vlakov naj se začasno zamakne).
- Subvencije za nakup koles, e-koles in tovornih koles za posameznike, podjetja in občine (shema subvencij Ekosklada).
- Nižja stopnja DDV za popravila in nakup koles.
- Spodbude podjetjem za uvedbo varnih kolesarnic, garderob in prh ter denarnih spodbud zaposlenim za aktiven prihod na delo (shema subvencij Ekosklada).