Modernizacija gorenjske železniške proge med Kranjem in Ljubljano

Z modernizacijo (dvotirnostjo) železniške proge Ljubljana-Kranj bi prebivalci ob progi pridobili večjo prevozno kapaciteto ter si krajšali potovanja, predvsem na račun uvedbe hitrih regionalnih linij

V Ljubljano se trenutno z občin Medvode, Škofja Loka, Kranj in Naklo na delo vozi skoraj 12.000 ljudi. V Ljubljani je zaposlenih več kot 16.000 ljudi s celotne Gorenjske statistične regije. Poleg njih se v Ljubljano dnevno vozi tudi veliko število dijakov in študentov. V jutranji konici (med 6. in 9. uro) s Kranja v Ljubljano trenutno pripelje 9 vlakov (3 vlaki na uro). Po optimistični predpostavki, da vsak vlak sestavljata dve 3-delni garnituri Siemens Desiro (312), znaša kapaciteta v jutranji konici nekaj manj kot 3.400 sedežev. Delna dvotirnost proge bi omogočila obratovanje vlakov v 15-minutnem intervalu, kar bi povečalo kapaciteto za 33 % oziroma na 4.500 sedežev (Desiro garnitura) ali 7.000 sedežev (KISS garnitura). Popolna dvotirnost železniške proge Ljubljana-Kranj bi omogočila še precej višje kapacitete, celo več kot 20.000 sedežev v jutranji konici. V celoti dvotirna proga bi na progi omogočila tudi vožnjo hitrih regionalnih vlakov, s postanki le na večjih oz. bolj prometnih postajah: Kranj, Škofja Loka, Medvode ter Litostroj. S temi vlaki bi potniki do Škofje Loke potovali zgolj 17 minut, do Kranja pa 24 min.

Modernizacija gorenjske železniške proge med Kranjem in Ljubljano